logo Silvarium tisk

Ponsse uvádí na trh EU nové emisní motory se Stage V

Nové motory Mercedes-Benz / MTU splňující emisní normu Stage V jsou vybaveny nejmodernější technologií motoru a jsou vynikajícím řešením pro těžebně-dopravní stroje, které poskytují vysokou produktivitu, spolehlivost a úsporu paliva a současně jsou šetrné k životnímu prostředí. Nové motory jsou k dispozici ve třech různých třídách výkonu pro modely těžebně-dopravních strojů PONSSE.

Udržitelnost v popředí

Společnost Ponsse směřuje vývoj svých produktů k metodě krácených surových kmenů "cut-to-length". Sortimentní metoda vede k produkci nižších emisí a k menším škodám na půdě v porovnání s jinými těžebními metodami. Nové emisní motory se Stage V dále zvyšují ekologickou ohleduplnost k lesnímu prostředí. Nové moderní motory jsou nízkoemisní s minimální produkcí pevných znečišťujících látek a oxidů dusíku (NOx). Hodnoty jsou podstatně nižší než u předchozích emisních limitů stupňů III a IV. Kromě kontroly hmotnosti částic regulují emisní motory Stage V také počet pevných částic pomocí filtru DPF

Testovaná technologie a vysoký výkon

Nové emisní motory Mercedes-Benz / MTU Stage V jsou výkonné a úsporné. Všechny verze motoru mají vyšší točivý moment a maximálního výkonu se dosahuje při nižších otáčkách za minutu (RPM), než kdykoli předtím. Nové motory byly podrobně testovány v různých oblastech po celém světě. Harvestory i vyvážecí traktory byly podrobeny komplexnímu testování v chladném i horkém klimatu a ve skutečných náročných provozních podmínkách. Výsledky testů v terénu jsou povzbudivé a dokázaly, že motory mají velmi vysoký výkon i točivý moment. Tím, že je dosažitelný vysoký výkon s rychlou odezvou i při nízkých otáčkách, tak se výrazně se zlepšuje produktivita stroje i snižuje spotřeba paliva.

Odolná konstrukce pro vysoké zatížení

Významným přínosem nových motorů z pohledu použití je mimořádně odolná konstrukce motoru. Motory se Stage V z velké části vycházejí ze základní struktury předchozí generace se Stage IV. Nejvýznamnější rozdíl je v novém systému dodatečného zpracování výfukových plynů: kromě následného zpracování SCR a recirkulace výfukových plynů EGR je nyní přidán i filtr pevných částic DPF. Stejně jako u předchozí generace je systém recirkulace součástí katalyzátoru, který je v TDS PONSSE velmi dobře tepelně izolován.

Emisní norma Stage V vstoupí v EU v platnost v roce 2019. TDS Ponsse budou vybaveny novými motory pro trhy EU již v prvním čtvrtletí roku 2019.

Technické specifikace

Typ motoru a výkon:

PONSSE Gazelle, Wisent, Elk, Beaver a Fox:
Mercedes-Benz / MTU OM934 LA Stage V, 4 válce, objem válců 5,13 l, výkon 150 kW / 204 koní (1800 ot./min), krouticí moment 850 Nm při 1200 až 1200 ot./min.

PONSSE Buffalo, BuffaloKing, BuffaloDual, Slon, ElephantKing, Ergo, Scorpion, ScorpionKing:
Mercedes-Benz / MTU OM936 LA Stage V, 6 válců, objem válců 7,7 l, výkon 210 kW / 286 koní při 1800 ot / min., točivý moment 1200 Nm při 1200 až 1200 ot./min.

PONSSE Bear:
Mercedes-Benz / MTU OM936 LA Stage V, 6 válců, objem válců 7,7 l, výkon 260 kW / 354 koní 1800 ot./min., krouticí moment 1,450 Nm při 1200 až 1200 ot / min.

Podle TZ Ponsse, red.

 

 

Líbil se vám článek? Dejte hvězdy:
(0 hlasů)

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Jak hodnotíte rozhodnutí státu zdvojnásobit odvody LČR na sedm miliard korun?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě