„Kampaň má dva hlavní cíle. Prvním je upozornit spotřebitele, že není dřevo jako dřevo – že by měl věnovat pozornost tomu, z jakého zdroje dřevo pochází. Chceme jej upozornit, že logo PEFC mu dává záruku, že pochází z lesa, o který se jeho majitel dobře stará. A druhým cílem je ukázat, jak český lesnický a dřevařský sektor zodpovědně přistupuje k péči o české lesy. Již více než sedmdesát procent českých lesů je certifikováno tímto nejrozšířenějším mezinárodním systémem PEFC. Když v kampani říkáme „zdravé“ dřevo, samozřejmě nemáme na mysli to, že by mělo nějaké léčivé účinky. Jedná o „zdraví“ ve smyslu dopadu na životní prostředí a z pohledu péče o les, ve kterém rostlo,“ říká Josef Myslivec, předseda sdružení PEFC, a dodává: „Spotřebitelé jsou dnes zvyklí se pomocí podobných značek a symbolů orientovat a věnují jim značnou pozornost. Příkladem může být například značka Klasa či BIO na potravinách nebo logo TÜV SÜD jako známka bezpečnosti výrobku. Chceme proto do jejich povědomí dostat i logo PEFC jako garanci správného výběru dřeva a dřevěných výrobků. Nákupem výrobků s touto značkou dáváte najevo, že vám není životní prostředí lhostejné. Můžete mít dobrý pocit, že se podílíte na správné věci a přitom nemusíte zaplatit ani korunu navíc.“
Partnerem kampaně je také řetězec Bauhaus, který se stal prvním významným prodejcem dřevěných výrobků v ČR, který bude zákazníkům cíleně nabízet dřevěné produkty s PEFC certifikátem.
„Pomyslným letním vrcholem kampaně pak bude plavba voru po Vltavě ze Štěchovic do Prahy a třídenní akce na pražské náplavce u Výtoně. Své dřevorubecké umění v rámci programu tam předvede Martin Komárek, vicemistr světa v dřevorubeckém sportu. Spolek Vltavan představí tradice spojené s plavením vorů. Součástí programu je i možnost projížďky na voru pro veřejnost, program pro děti a další překvapení,“ říká Andrea Pondělíčková, koordinátorka projektu PEFC ČR.
Kampaň byla spuštěna v Praze s středních Čechách, plánuje se její pokračování i v dalších regionech ČR. Probíhá na billboardech, v tisku a v pražském metru. Kampaň vytvořila agentura Marketeers ve spolupráci s Lesnickou prací s.r.o.
red.