Největší počet vypovězených jednotek se týká jednotek krajských ředitelství Šumperk, Frýdek Místek, Zlín, ale i Jihlava nebo Karlovy Vary. Nelze pozorovat závislost výpovědí na zbývající délce platnosti smluv.
Například společnost UNILES 13 smluv ukončí a 13 smluv ponechá v platnosti. Společnost PROGLES vypověděla 12 smluv, největší počet ukončených smluv – 16 připadá na společnost PETRA. Nové kolo výběrového řízení nad 96 zakázkami bude připraveno v co nejkratší době s tím, že o tom, zda bude zachován senátní systém, se rozhodne na základě hodnocení nabídek tendru 2018+. Alternativou je volba překlenovacího řešení.
Dokumentace smluv ponese podle vyjádření Lesů ČR pouze drobné úpravy v oblasti hodnocení z důvodu zkrácení celého procesu. Záměrem je, aby smluvní vztah začal platit nejpozději 1. dubna 2018.
Po dobu, kdy budou jednotky soutěženy, budou Lesy ČR ve zvýšené míře využívat prezenční i elektronické akce na těžebních blocích.
Daniel Szórád se také vyjádřil k připravovanému návrhu zákazu úmyslných těžeb. Uvedl, že záměr do značné míry pravděpodobně splnil účel v tom, že došlo k určité stabilizaci na trhu s dřívím a někteří zpracovatelé si uvědomili, že snížení jejich cen nebylo zcela reálné. Zároveň podotkl, že nevěří v kompletní vyhlášení zákazu úmyslných těžeb smrku a borovice.
Počet platných smluv k 9.10.2017
Smluvní vztahy LČR (lesnické činnosti, těžba, bez pěstební činnosti)
Zdroj: Lesy ČR
Autor: redakce
Komentáře
Jste dodavateli v kalamitní oblasti. Týdně zpracujete 7.000 kubasů kůrovce. Pily Vám snížily výkupní ceny a na každém kubíku proděláváte cca 500 Kč. Kolik je to týdně? Ze smlouvy nelze vystoupit po dohodě a ani dohodnout jiné ceny pro LČR, než je nasmlouváno předem. Tzn., že se Obchodní smlouva změnila v Otrockou a efektivita a pružnost "neviditelné ruky" není. Čekat, že nás místo ní nakrmí Ouřad....jak mu to jde je nyní vidět.
V podstatě jsem konkretizoval reakci P. Bouckého. A taky navázal na svůj jiný komentář; ten o podivném hybridu, čili kříženci (myšleno mezi obchodní společností a státní organizací postavenou na byrokracii). Kdo nebo co je na trhu dominantní si nechám vysvětlit.
Naprosto jasně vidím, jak LČR dává podnět ve smyslu tohoto písmene. Že jako voni za to nemohou, že se jim to prostě přihodilo, jak se ty akciovky navzájem podsekávaj. A že jako celý systém ruší, neboť je nemorální. Nebo že by UOHS jednal "z moci úřední"?
I jinak odkaz na daný zákon na hony čpí teoretizováním, jednoduché zvážení faktu, že se k vypovězení smluv připojily i firmy menší popírá konstrukci "zneužití dominance". Ta reakce je skutečně dána neschopností systému zadávání VŘ u LČR reagovat na tržní pohyby (neřkuli na kalamitní stav!!).
Připomíná mi to - a zde nechť zpozorní "cvonza" - situaci, kdy podobně formalistní bububu dělal kdosi na živnostníky, když jsme se chtěli dobrat k nějaké objektivní kalkulaci nákladů!! Prý jsme uzavírali "kartelovou dohodu", haha!!