Podle Hospodářských novin v podmínkách soutěže stojí, že Lesy budou mít zajištěný servis příštích 36 měsíců anebo do 100 tisíc ujetých kilometrů. Prvních 50 vozů mají dostat do čtyř měsíců, 150 pak nejpozději v červenci.
Je přitom možné, že lesníci nebudou po Česku jezdit jen ve škodovkách. Aktuální zakázka zněla pouze na prvních 200 vozů v zelené barvě, s pohonem 4x4, tažným zařízením a kompletní sadou zimních pneumatik. Lesy ale chtějí nakoupit celkem 800 menších čtyřkolek. "Letos 400 a 400 v roce 2017," potvrdila pro HN mluvčí podniku Eva Jouklová. V příštích tendrech mohou zase dostat lepší nabídku od jiné značky.
Zakázku na prvních 200 vozů do terénu vypsaly státní Lesy ČR v létě 2015. Jak uvedly Hospodářské noviny, přihlásilo se šest společností, mezi nimiž zvítězilo Autocentrum Barth z Pardubic. Jeden model Škody Yeti s dvoulitrovým motorem vyjde na 379 tisíc bez DPH. Cena v oficiálních cenících se přitom u takového vozu pohybuje kolem půl milionu s daní.
Zatímco policie uzavřela smlouvu na všechna auta najednou, Lesy ČR vsadily na takzvaný dynamický nákupní systém. Slibují si od toho, že mohou takhle dosáhnout na lepší ceny − tím, že firmy vlastně budou soupeřit celé tři roky.
Podle HN až dosud jezdili lesničtí revírníci vlastními auty a náklady jim podnik proplácel. Ale podle generálního ředitele Lesů ČR Daniela Szóráda to přinášelo různé dohady a spory. Někteří zaměstnanci si prý například stěžovali, že jim firemní paušál na benzin nestačí a že koncem měsíce už často musí jezdit za své. I proto Lesy ČR přistoupily k masivnímu nákupu automobilů. "Fajn, dostaneš auto, ale těžko se budeš moct vymlouvat, že jsi něco nestihl," prohlásil Szórád v listopadu v rozhovoru pro HN.
HN uvedly, že Když Daniel Szórád přišel předloni v dubnu do vedení Lesů ČR, nechal jeden podobný tendr zrušit. Zjistil, že soutěž na 30 vozů SUV byla napsána tak, že se do ní mohly přihlásit jen značky Hyundai a Kia. Lesy také ještě za minulého vedení zaplatily pokutu 160 tisíc za nákup limuzín pro ředitele a náměstky. Podle Nejvyššího kontrolního úřadu účelově rozdělily zakázku na Audi A8 na dvě menší, aby nemusely vypisovat otevřenou soutěž.
Podle HN, red.
Komentáře
Revírníci budou moci využívat služební vozy.
Pokud budou vést knihu jízd ( pokud se tedy ještě vedou), tak nebudou muset počítat, kdy popojet
o kousek dál. Napíše kdy, kam a bude proplaceno.
Pokud tedy nebudou mít zase pro změnu limit kilometrů!!
Druhá otázka je, co je o těmi Audi 8, 4x4, obsah 3, litru? Myslím ty vozy, které stávaly na označených místech( GŘ, VTŘ, personální...).
Ale do toho mně vlastně nic není.
Hlavní je, že podnik vytvořil několikamiliardový zisk
a odevzdal jej státu. Pochvala ministra zemědělství někoho nemine.