logo Silvarium tisk

Ministr Toman jednal s Hnutím DUHA. Navrhuje založit společnou platformu odborníků

O rozvoji lesního hospodářství a řešení jeho aktuálních problémů, zejména kůrovcové kalamity jednal 29. června 2018 ministr zemědělství Miroslav Toman se zástupci Hnutí DUHA. Navrhl založit společnou platformu odborníků z ministerstev, lesnických organizací a ochránců přírody, kteří budou situaci společně řešit. 

Hnutí DUHA tak bylo prvním subjektem, s nímž po nástupu do funkce ministra Miroslav Toman oficiálně jednal o lesním hospodářství.

Všichni partneři věnující se lesnímu hospodářství musí nalézt společnou řeč. Proto navrhuji obratem založit platformu, která by se této problematice věnovala a navrhovala jak okamžitá, tak výhledová řešení, včetně změn legislativy ke zlepšení druhové skladby i zdravotního stavu lesů. Předpokládám, že se do ní zapojí zástupci Ministerstva zemědělství a Ministerstva životního prostřední, lesnických fakult, České lesnické společnosti, Lesnicko-dřevařské komory ČR, Pro Silva Bohemica a samozřejmě i organizací zaměřených primárně na ochranu lesů a krajiny, tedy v tomto případě Hnutí DUHA," řekl ministr Toman.

Zástupci Ministerstva zemědělství a Hnutí DUHA se v naprosté většině témat snažili najít shodu a řešení. Jednali například o možnosti vlastníků volit optimální způsob hospodaření, podporovat přirozenou druhovou skladbu, stabilizaci narušených lesnických ekosystémů, dalším snižování velikosti holosečí, ponechání dřevní hmoty a stromů k dožití, aby se zachovala biologická rozmanitost v porostech. Projednali také škody způsobované lesní zvěří a regulaci jejích stavů.

Obě strany se shodly, že je potřebné soustředit se především na ochranu oblastí, které ještě nebyly zasaženy a zároveň využít všechny prostředky k dalšímu zabránění šíření kůrovce a to i na úrovni malých vlastníků lesa. V oblastech, kde jsou zásahy neefektivní a v chráněných územích, je při omezené kapacitě techniky a pracovníků i podle názoru ministra smysluplné od zásahů upustit a úsilí raději soustředit na plochy, kde to přinese větší účinek.

Oceňuji přístup nového ministra zemědělství, který přijal mnoho našich podnětů za své a je ochoten se aktivně podílet na našich prioritách jako jsou pestré, druhově bohaté a šetrně obhospodařované lesy, ve kterých je v rovnováze jejich ochrana i hospodaření. Jsme připraveni k dalším jednáním a předkládání vlastních námětů. Taktéž rychlé ustavení skupiny, která se tím bude zabývat, je příslibem, že se řešení nebudou odkládat," uvedl Jaromír Bláha z Hnutí DUHA.

Zástupci MZe a Hnutí DUHA také debatovali o certifikaci lesů FSC s tím, že nyní intenzivně jednají státní podniky Lesy ČR, Vojenské lesy a statky a FSC ČR o úpravách českého standardu FSC v rámci jeho adaptace na nové mezinárodní kritéria FSC pro udržitelné hospodaření. Upravený návrh standardu se očekává do konce července s tím, že do konce letošního roku by už mohly být certifikovány první lesní porosty ve správě Lesů ČR.

Podle TZ MZe (29. 6. 2018), red.

Líbil se vám článek? Dejte hvězdy:
(0 hlasů)

Komentáře  

+7 # cvonza 2018-10-09 10:57
Bojujeme za záchranu pralesů za zachování mikroklima a odlesníme kůrovcem a Duhou Šumavu a co mikroklima ,odkud se brouk rozšířil do celé ČR i za pomoci les dělníků kteří převažej brouka z lapačů na Moravu. Na Šumavě jsem dělal od 1984 a v nějvětším pařáku bylo v lese chládek a vlhko ,dnes 50 st horko skaliska rozpálená že i noc je teplá a neni stínu.Prameny bez vody . POUZE FAKTA o práci zelenejch ekoteroristů a min. život. prostředí a Duhy.
-10 # Vladimír Pelíšek 2018-10-09 11:29
Milý Honzo, každá fabrika má své operátory bez vzdělání, kteří vědí mnohem lépe než ředitel, co by se mělo vyrábět a kam by se to mělo prodávat.
Protože oni přece pracují "přímo na place" - takže kdo je víc? Kdo ví víc? kdo tomu může rozumět lépe, než oni?
Měl byste se raději stydět za svou praxi výroby holin a (možná) výsadby smrčků na ně.
Dostudujte raději ekologické nároky našich lesních dřevin, protože ani sto let manuální práce s pilou nebo vyvážečkou z nikoho, kdo nezná základní souvislosti, odborníka neudělá.
-28 # Pavel Boucký 2018-07-09 09:06
Fascinuje mne zde vždy míra lesnického šovinismu v nejrůznějších komentářích. Obvykle ještě vztahovaná na plošně omezenou a specifickou situaci na Šumavě. Ale je třeba si říci, že aktuální kalamitní stav v celé republice je prostě důsledkem lesníků a lesnického hospodaření několika posledních generací. Je asi čas pokorně smeknout zelený klobouk a vyslechnout si názory všech, kteří mají zájem nějakým způsobem přispět k řešení problémů. Ryze odborný lesnický přístup vedl k tomu, co tu dnes máme. Takže zapojme spíše zdravý selský rozum, podívejme se, co dělá klima a poslechněme si klimatology, hydrology, ekology a další a uvažujme jak dál.
+24 # Hroch 2018-07-09 22:12
Tak, teď už je jasné, kdo jste.
Kdybyste nepopustil uzdu ,,zelenému" šovinismu, mohl byste to své divadlo hrát déle, ale teď ..?
Kdo Vás ještě bude brát vážně, natož smekat klobouky?

Nejste schopen pochopit ani to, že vzdělaní, zkušení a zodpovědní lidé se před tlupou pomatenců nebo zištně konajících šmejdů nikdy neskloní!

Já si velmi vážím lesníků, neboť mezi nimi je takových hrdých osob mnoho.
-18 # Pavel Boucký 2018-07-10 08:21
Vážený pane!
Vzdělání a rozum jsou dva pojmy spolu přímo nesouvisející. Potřební jsou hlavně lidé, používající zdravý selský rozum a takovým je pak to vzdělání ku prospěchu, těm ostatním je k ničemu.. Přijmout odpovědnost za dopady svého konání a akceptovat názory jiných neznamená se sklonit. Je to spíš způsob chování těch opravdu zodpovědných, kteří chtějí najít řešení. A hrdost nevylučuje pokoru a schopnost sebereflexe. Dopady hospodaření generací lesníků jsou dnes prostě vidět. Za krizi lesnictví nemůže ani DUHA ani jiné ekologické aktivity. Zoufalá situace vyžaduje zoufalé činy. A možná ten nejšílenější nápad se ukáže do budoucna jako nejlepší. Ale to se nezjistí, pokud se budeme bránit dialogu a diskuzi, občas i hádkám, ale s cílem dostat se dál.
+26 # najše 2018-07-10 00:58
A to bychom se jako měli kát, za to, že kolegové předchůdci zasadili smrky, které 50-120 let rostly až vyrostly, aby jste z jejich těla udělal (koupil) vlastní stůl, židli, postel a rakev?
Copak nechápete, že je nám těch lesů normálně líto, když je kazí zlatonosný brouček? Také bychom mohli broučkovi poděkovat, že nám vyrábí tak mimořádně vysokou aktuální produkci suroviny, ale mi to neděláme, proč asi?
Protože broučka známe, víme co umí a nechceme mu dovolit, aby převzal správu lesa, proto jsme šovinisti? Možná, že jedny z těch smrčku sázela i Vaše teta, nebo prababička, ta za to taky může???
Slezte z Olympu mezi lidi pane Zeusi (Die) !
-25 # Pavel Boucký 2018-07-10 08:08
Ano, lesníci by se měli kát. Za to, že včas nedokázali vyhodnotit dopady klimatické změny, nedokázali desítky let pružně reagovat a modifikovat své postupy. Dalo se dělat spoustu věcí od úprav doby obmýtí, přes změnu dřevinné skladby atd.. Prostě se to neudělalo a výsledek lesnického hospodaření je tady. Je mi jasné, že většina lesáků má k lesu velmi dobrý vztah a vše, co kdy dělali a dělají, prováděli s těmi nejlepšími úmysly. Ale život nehodnotí toto, ale pouze výsledek konání. A ten se dnes projevuje jako tristní.
Několik drobných srovnání:
Zemědělci už dávno pochopili smysl střídání plodin. Lesníci na nepůvodních stanovištích valili tři i čtyři generace smrku po sobě a zcela změnili chemismus a charakter lesních půd.
Zemědělci pochopili, že když z půdy vezmou velký objem biomasy, musí radikálně doplnit živiny hnojením. Kolik toho nacpali zpět lesníci?
Zemědělci pochopili, že střídání plodin přispívá k likvidaci nebo aspoň omezení škodlivých organismů v půdě.
Tzv. přírodě blízké lesní hospodářství se z valné části zvrhlo pouze v podporu přirozené obnovy. Potud v pořádku, ale takto se může množit jen to, co už na místě roste, tj. na většině území právě onen nepůvodní smrk.
Ale je zbytečné řešit, co kdo kdy způsobil. Teď je na řadě dostat se z toho ven. A i to zdánlivě nejnesmyslnější řešení se může ukázat jako správné.
+28 # duha 2018-07-10 09:51
No to mi ho teda vyndej Boucký. Ti zemědělci to je opravdu příklad příkladů. Střídání plodin - řepka a kukuřice. A kukuřice ne pro dobytek, ale pro bioplynky. Zemědělci hnojí - umělá hnojiva. Hnůj ani kejda není, jelikož dobytek není. Doplnění biomasy? Čím, když se vše odveze do bioplynek nebo spaloven? Vy opravdu toto co jste napsal myslíte vážně, nebo jako sarkasmus? Pokud vážně, tak se nechte léčit. Diskutovat s vámi o lesnictví je opravdu zbytečně strávený čas.
-13 # Pavel Boucký 2018-07-10 10:16
Kdysi, ještě u CE WOODu, jsem se cítil dotčený, když Doubrava (spolumajitel) na nějaké poradě prohlásil, že lesnictví je jen jedna z aplikovaných forem zemědělství. Ale ono je to tak. No a s tím zemědělstvím. Lepší nějaké střídání plodin než žádné, lepší průmyslové hnojivo a doplnění živin než nic, když už organika není. No a kukuřice s řepkou- to je stejné klišé jako smrk v nižších polohách. Někde ano, někde ne, záleží na přístupu hospodáře. Ale přezíravý postup k zemědělcům není na místě, oni v tom ekonomicky chodí docela dobře a zemědělská politika na rozdíl od té lesnické funguje a nese jim výnosy z podpor a dotací.
Dřevo taky možná do budoucna budeme z větší části pěstovat pro chemické nebo energetické využití. Pak se samozřejmě ztrácí efekt celé snahy o pěstování super extra sortimentů, protože pilařina pro velkopily je omezená dimenzemi a zbytek pro agregované výrobky, chemii a energetiku je v podstatě jedno, jak vypadá, jde jen o celkové potřebné objemy. V závislosti na podmínkách se prostě něco mění a buď to lesnická obec přijme a půjde dál a nebo zamrzne a bude z toho pro lesy obecně dlouhodobě velký problém
+33 # taxátor 2018-07-08 17:57
musím se ještě lehce dotknout neustálého preferování výběrného způsobu ze strany Hnutí Duha, ProSilva Bohemica a jiných podobých subjektů - když pominu skutečně ekonomickou stránku věci, tj. vyloučení těžké mechanizace a její koncentrace, tak si myslím , že není od věci zmínit ještě jednu - a z mého pohledu docela důležitou skutečnost...a sice, že pdajné uspokojové výsledky obhospodařování lesa výběrným způsobem vznikají nyní právě pro to, že umožňují sklízet slušné sortimenty - ovšem vypěstované klasickým pasečným způsobem. Není mi jasné, jak by se výběrným způsobem měly pěstovat např. bukové porosty, které potřebují ke zdárnému vývoji a výchově vyrovnanou porostní výšku. Myslím, že výběrný způsob je vcelku šikovná věc pro vnášení jedle, ale i to lze při chytře zvoleném postupu (kotlíková seč) použít i nyní...zkrátka, v momentě, pokud bude kdokoliv postaven před skutečnost dosáhnout slušný hospodářský výsledek, tak výběrný způsob prostě končí...jak říkám, nyní lze sklízet to, co někdo vypěstoval před námi...ale co bude sklízet další generace, tak to si vážně moc nedovedu představit..
+20 # Lynx 2018-07-13 08:35
K cíli vede zpravidla vícero cest.
Lesnická ekonomika byla postavená na výnosu z prodeje dříví. Tomu byly nastaveny pěstební postupy, modely výchovy atd.
Jen se to časem příliš ztechnokratizovalo a snad i odcizilo přírodě. Současnost je snad nakloněná alternativám. Kromě toho je spousta nových poznatků.
Snad dojde k přehodnocení celkového přístupu LH. Ale je to i otázka společenské poptávky a objednávky. S tím souvisí i úvahy o plošné platbě na ha lesa.
Chcete čistý vzduch, chcete nadále volný vstup do lesů, chcete sbírat lesní plody, klest a hroubí, chcete vůbec lesy se všemi jejich funkcemi? Pokud ano, dobrá, ale něco to bude stát.
Chcete pouze fabriku na dřevo? OK, neplaťte nic, ale pak nám do toho nemluvte, protože rentabilita a výnos v LH mají své postupy.
+17 # Rensa 2018-07-14 13:41
Bych si dovolil modifikovat: Nechcete platit? O.K., ale pak se smiřte s fabrikama na dřevo.
+4 # Pavel Boucký 2018-07-16 07:56
Smůla pro vlastníky lesů je v tom, že ono to není tak jednoduché. Vysokoprodukční lesy nefungují všude. Je v pořádku, že zcela jistě budou lokality, kde se bude dát i nadále pěstovat dříví "plantážnickým" způsobem při maximální intenzitě, nasazení mechanizace a chemizace. Otázka zní, jaká rozloha takto ideálních ploch v republice je. Na tom zbytku vždy budou působit jistá omezení a je logické, že je zde spousta lokalit, u kterých, kdyby existoval funkční dotační systém, by se vůbec nemuselo vyplatit snažit se o produkci dřeva.
+5 # Máchal 2018-07-18 09:49
Další věc je ale to, že pěstování stabilních lesů, které svojí druhovou skladbou korespondují s konkrétním stanovištěm a jsou složené z více dřevin (nemyslím tím přímo jen přirozenou druhovou skladbu), mají nějakou členitější strukturu (nemusí jít přece nutně o výběrný les, stačí když dílek mozaiky bude menší) a zapojení přirozených přírodních mechanismů do pěstování lesa mají přímý a dlouhodobý pozitivní dopad na pěstování lesa, jeho ochranu a schopnost ho dopěstovat a dobrat se v něm za rozumných hospodářských postupů a nákladů kýženého výsledku. Je nutné konečně pochopit, že to neděláme pro návštěvníky lesa ani ze společenského altruismu, jako by snad jinak jediný racionální hospodářský přístup byla plantáž. Rozhlídněte se, kam vede i dnešní stupeň vychýlení rovnováhy a extrémně silné upřednostňování jedné dřeviny. To přece není v zájmu ani lesního hospodáře samotného.
+38 # cvonza 2018-07-04 19:43
Duha - na Šumavě bez stromů OK jinde NE OK , na Šumavě pramenům potoků to bez stromů nevadí , jinde ANO . DUHA nemá co nabídnout jen lež za nějakým učelem.
-23 # vesničan 2018-07-06 15:21
Pořád mi nejde na rozum, kdy Hnutí duha zakázalo kácení lesa v ostatních horách než je Šumava. A když to ukazují v televizi, je to horší katastrofa než na Šumavě. No, a když jsou řešený problémy s vodou, tak o Šumavě toho zatím moc nebylo řečeno, kdešto na horách kde se rozumně hospodaří a kácí se hlava nehlava, tak tam jsou problémy s vodou stále.
-12 # vesničan 2018-07-08 14:21
No konečně, už jsem si myslel, že mínusy mám pouze od těch, kteří tady tak duchaplně diskutují. Zvláště o p. Hrochovi si myslím, že by mohl být skutečným seriozním partnerem ministra.
+15 # Hroch 2018-07-09 22:17
Musel by to být ovšem seriozní ministr!
-11 # vesničan 2018-07-11 10:13
Tak jsem se nedávno(je to asi 3 dny) díval v televizi na ranní vysílání a vyděl jsem, dle zdejší diskuze asi zázrak. Při rozebírání situace, že je u nás veliké sucho, ukazovali mapu ČR, jak je u nás půda nasycena vodou. Katastrofa. Nejvíc mě však překvapilo, že nejvíce( sice to nebyla oblast jediná, ale rozlohou určitě největší) byla půda vodou nasycena na Šumavě. Doufám p. Hroch, že každý ministr bude tak seriozní, že jakoukoli spolupráci s Vámi odmítne. Mohlo by se to totiž do vodního hospodářství na Šumavě velmi negativně promítnout.
+12 # duha 2018-07-11 10:28
No hlavně, že VYDĚL.
+8 # vesničan 2018-07-11 15:34
Tak tohle beru, ale taky by se mi mohlo stát, že bych si mohl po sobě něco přečíst.
+8 # Hroch 2018-07-11 20:25
Hodnocení srážkové bilance po pár dnech dešťů v kontextu dlouhodobého vývoje vaší schopnost rozpoznat, co je seriozní, zcela vylučuje...
-6 # vesničan 2018-07-16 15:18
Vážený p. Hroch. To nebylo hodnocení po nějakých momentálních deštích na Šumavě. To bylo celkové hodnocení trvalých stavů. Šumava dnes má s vodou nejmenší problémy ze všech našich hor a pohoří.
+8 # najše 2018-07-17 08:33
Ve smyslu Vašeho tvrzení se na Šumavě kácí také hlava nehlava. A například pan Tesař (Ústav pro hydrodynamiku), který našel křivě posazenou trubku u pramene Vltavy, aby pak měli zelené žabičky argument, že v roce 2015 Vltava v prameni nevyschla, ale měla pouze křivě nasazenou trubku, tak tenhle pán přiznal večer na semináři po několika pivech :-), že mu také vychází zvýšení odtoků po odumření lesa (princip mohu objasnit, jestliže ho nechápete automaticky). Takže pozor, mnoho studií může být tendenčních, protože žijeme v době studií na objednávku, respektive píšeme co frčí, aby nám nakapali chechtáky. Mimochodem Vesničan žije ve městě ??
-4 # lesnar 2018-07-17 21:10
Rétorická figura jedna báseň!
Seriózní by ovšem bylo nepřekrucovat Vesničanovo tvrzení, že dle něj se z ranního vysílání dala vyčíst souvislost "nasycenosti šumavské půdy vodou" s bezzásahovostí. A ne naopak.
+6 # Hroch 2018-07-17 18:44
Takže o počtech a velikosti přísušků za posledních 25 let nevíte také nic...
_

Ó Pane náááš...!!!
Už je neshazuj, prosííím!
+15 # duha 2018-07-17 19:43
Hrochu, já vidím velký problém v lesnické fakultě ČZU. Co byl jako děkan odejit Vilda Podrázský, tak se z pražské lesárny stalo hnízdo zelených ekopak. Jen čekám, kdy na částečný úvazek začne na lesárně přednášet MVDr. Bláha a jeho soukmenovci z hnití DUHA. Bojím se, že ta doba není daleko. Ono stačí číst některé příspěvky tzv. novodobých lesáků z této fakulty a člověk by brečel. Ale já myslím, že příroda si poradí i s ekoteroristy. Sice to bude stát spoustu peněz, ale s ekoteroristy pětiletku splníme i kdyby to mělo dvacet let trvat.
+11 # najše 2018-07-17 22:29
Hluboce s Vámi souhlasím. Mám osobní zkušenost s děkanem, kterému se přezdívá Avar, poslal k nám na ústav jednu metodiku k oponování. Za 1,5 stran připomínek poděkoval s tím, že je zapracuje, ale že si to nechá oponovat někde jinde (raději :roll: ) O měsíc později mne požádal kolega-nový oponent, jestli bych se mu na to podíval (věděl o metodice už předtím ode mne). Mezi jiným jsem udělal automatickou revizi dokumentu a byl tam přesně stejný počet znaků, jako před tím. Pan pašák si navíc neopravil ani tu pravopisnou chybu v názvu dokumentu. Kdyby to nebylo k smíchu bylo by to k pláči. Takovýhle lidé čerpají např. 15 miliónů ročně v rámci NAZV, kde se vykazují podobnými, tzv. recenzovanými metodikami pro praxi.
+72 # Hroch 2018-06-29 22:02
Pokud budeme mít ministry, kteří budou lháře brát jako seriozní partnery k řešení (čehokoli) je jakákoli naděje na zlepšení situace zcela vyloučena!
+32 # najše 2018-06-30 22:50
Plně souhlasím. Leda by to byl od p.Tomana strategický tah - vytvořím skupinu ať se tam vypovídají a během toho já budu mít čas pracovat. Na jeho místě bych to udělal stejně, protože s někým vyrazit dveře znamená zadělat si na ještě větší problém. Tak třeba je to takhle :-)
+16 # Hroch 2018-07-08 21:58
Zdravím, pane Najše.
Ono by to nakonec mohlo takhle fungovat, protože oni stejně nevědí která bije...
A mindráky lidí jako je bláha budou uspokojeny občasnou presentací čt. jako ,,odborníka" na ochranu přírody.
Problém je ovšem také v tom, že chce peníze...a to pořád...
+18 # najše 2018-07-09 23:43
Drahý kolego, v žádném případě si prosím ale nevykládejte můj poslední příspěvek tak, že bych byl nějakým odpůrcem řešení "vyrazit s Bláhou dveře" :-)

Jako ctitel pana Wericha vzpomínám na pohádku František Nebojsa z knihy Fimfárum. V této pohádce vrazí Franta pár facek hostinskému, který za svoje hříchy musí pravidelně každé Úterý strašit v hospodě. Když mu Franta vrazí jednu z každé strany, tak onen hostinský děkuje za vysvobození z prokletí, protože dostal, co mu ke správnému vychování chybělo a v důsledku téhle nápravy je konečně vysvobozen :-) :-) . Jsem sice křesťan a uvěřil jsem ve spásu skrze Ježíše Krista, ale neustále mám za to, že by v tomto Ježíš s Werichem souhlasil, jakkoliv je smířlivost a láska Jeho hlavním krédem. No posuďte sami !!!
Pokoj Vám i Vašemu (a našemu) lesu též !!
+10 # Hroch 2018-07-10 21:44
Děkuji. Cele chápu.

Také vyznávám učení Ježíšovo.

Jen tu pravdu, aby se skrze tu ,,zelenými" vršenou obrovskou hromadu lží prosadila, bych občas podepřel tím slavným vynálezem Thomase Gätlinga...
+30 # lesnar 2018-06-29 19:29
Hmm.
(to fakt jako? Češi jako pragmatici? LČR nechají nějaké nerentabilní porosty "napospas modle bezzásahovosti"? Tím by elegantně vyřešily jednak požadavky standardu FSC a zároveň "omezenou kapacitu techniky a pracovníků.")
+19 # siezer 2018-07-02 08:59
O tom už mluvil exgenerální ředitel, že se vytypují vhodné LS nebo jen revíry. Ale i tento certifikát není zadarmo! Proč se nikdo nebaví o skutečných nákladech a následně i přínosech! Budou muset být certifikováni i smluvní partneři LČR, kteří uvádějí dříví na trh? FSC třeba zakazuje některé běžně používané chem. přípravky. I když budou státní lesy certifikované dvojmo (PEFC mají +FSC), tak potom už stačí vylobovat nový lesní zákon a máme divočinu všude! Ekonomický propad bude nevyčíslitelný a nová pracovní místa se v pralese těžko vytvoří. Myslím že i veřejnost nebude spokojena a hlavně kdo zaručí že jí suchá torza nespadnou na hlavu (ač část hmoty je vhodné nechat na velkých holinách). S pozdravem Lesu zdar.

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Populární zprávy

VÚLHM: Má douglaska v našich podmínkách opravdu výrazně vyšší zásoby dřeva oproti smrku?

VÚLHM: Má douglaska v našich podmínkách opravdu výrazně vyšší zásoby dřeva oproti smrku?

Zobrazení: 3564

Introdukované druhy dřevin jsou v lesním hospodářství českých zemí využívány dlouhodobě, stejně jako v jiných zemích...

Modřín opadavý pohledem institucí a správců lesů

Modřín opadavý pohledem institucí a správců lesů

Zobrazení: 3278

Nové transdisciplinární poznatky o původnosti modřínu opadavého a jeho výskytu na našem území otevírají dveře k...

Poslanci projednali v prvním čtení tři zákony, změny přinesou především v lesním hospodářství

Poslanci projednali v prvním čtení tři zákony, změny přinesou především v lesním hospodářství

Zobrazení: 2349

Tři důležité zákony vypracované Ministerstvem zemědělství (MZe) projednali dne 11. 12. 2024 poslanci v 1. čtení. Novely...

Sezóna dražeb cenného dříví začala, Lesy ČR se v ní účastní sedmi dražeb

Sezóna dražeb cenného dříví začala, Lesy ČR se v ní účastní sedmi dražeb

Zobrazení: 1991

Právě začala sezóna dražeb nejkvalitnějšího dříví. Vyrábí se z něj hudební nástroje, sudy na alkohol, pažby zbraní...

Nejvíce zakázek v tendru Lesů ČR získal Uniles z Agrofertu

Nejvíce zakázek v tendru Lesů ČR získal Uniles z Agrofertu

Zobrazení: 1900

Vítězem miliardového lesnického tendru státního podniku Lesy České republiky (LČR) pro roky 2025 až 2029 je...

Databázi certifikovaných konstrukcí dřevostaveb připravují Lesy ČR s Výzkumným a vývojovým ústavem dřevařským

Databázi certifikovaných konstrukcí dřevostaveb připravují Lesy ČR s Výzkumným a vývojovým ústavem dřevařským

Zobrazení: 1775

Projektanti, architekti, stavební inženýři a další budou moci využít databázi certifikovaných konstrukcí a detailů pro dřevostavby...

Poslední komentáře

Anketa

Jak hodnotíte rozhodnutí státu zdvojnásobit odvody LČR na sedm miliard korun?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě