Jednotlivé podřízené organizace MZe také mají seskupit požadavky, aby dosáhly na výrazné slevy z objemu. Vše se má dít prostřednictvím centrálního a transparentního zadávání veřejných zakázek. "Mým záměrem je ušetřit na nákupu zboží a služeb, centrální zadávání považuji za efektivní. Rovněž mám ambici, aby se pozastavilo veškeré plýtvání s penězi daňových poplatníků, kupříkladu u marketingových akcí, které místo zlepšování image jednotlivých podřízených organizací byly dosud oprávněně terčem kritiky a naopak leckdy snižovaly jejich dobrou pověst," uvedl Jurečka.
Dozorčí rada Lesů ČR podle něj proto na svém nedělním jednání rozhodla o snížení této rozpočtové položky (na marketingové akce) o polovinu a odmítla projednat jednotlivé žádosti do doby, než bude stanoven jednoznačný plán čerpání prostředků. "A to pouze na aktivity spojené s lesnictvím, zemědělstvím či rozvojem venkova, nikoliv na sportovní turnaje a společenské akce, které mají být případně podporovány transparentně a systémově jinými resorty. Ty koneckonců mohou lépe posoudit oprávněnost žádostí," dodal Jurečka.
Pozastavena byla i žádost Českého olympijského výboru na reklamu za čtvrt miliardy korun s tím, že Lesy ČR se zavázaly poskytnout z kumulovaných rezerv do státního rozpočtu v tomto roce 6,5 miliardy korun a je možné z rozhodnutí vlády tyto volné příspěvky přidělit i přímo na podporu činnosti sportovců, a ne zprostředkujících marketingových agentur.
red.