Zadavatel je oprávněn požadovat po uchazečích údaje o obratu, v tomto případě však předpokládaná hodnota zakázky činila přibližně 10 mil. Kč ročně. Výše minimálního ročního obratu byla tedy lesy ČR stanovena na desetinásobku objemu zakázky. Jak uvedl ÚOHS, vzhledem k tomu, že zadavatel hodlal uzavřením rámcové smlouvy odebírat kancelářský materiál dle svých potřeb na základě opakovaných dílčích dodávek, a to v maximální výši 40 mil. Kč po dobu platnosti rámcové smlouvy, nelze předpokládat, že by dodavatel musel plnit dodávku v celkové výši 10 mil. Kč, resp. v celkovém objemu rámcové smlouvy jednorázově. Takové nastavení minimálního obratu mělo za následek diskriminaci dodavatelů s nižším obratem a je dle rozhodnutí ÚOHS nepřípustné.
Lesy ČR tímto postupem omezily okruh potenciálních uchazečů o zakázku. Zadavateli bylo sice doručeno 5 nabídek, nicméně dokumentaci si vyzvedlo 42 zájemců. Nelze tedy vyloučit, že v případě přiměřeně stanovených kvalifikačních kritérií se mohla soutěž o zakázku odehrát mezi větším počtem účastníků.
Stanovisko Lesů ČR, s.p
Lesy ČR příslušné rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) obdržely, avšak se nemohou ztotožnit se skutečnostmi v něm uvedenými. V dosavadním průběhu správního řízení Lesy ČR předložily řadu argumentů svědčících o oprávněnosti jejich dosavadního postupu nejen v zadávacím řízení, ale také při přípravě zadávací dokumentace a stanovení souvisejících kritérií. Z toho důvodu je vydané rozhodnutí ÚOHS nečekané. LČR na své dosavadní argumentaci trvají. Proto byl proti tomuto nepravomocnému rozhodnutí podán rozklad k předsedovi ÚOHS.