Nesouhlasím s ním, protože neřeší problémy obcí sídlících v národním parku. Je třeba totiž znát jeho další směřování, tedy dlouhodobou koncepci. Návrh řeší jen řízení parku. Navíc nejsem pro to, aby vznikl speciální zákon jen pro šumavský park, když jsou v Česku čtyři parky. Měl by vzniknout jeden zákon pro všechny, aby se nedrobila legislativa.
Jiří Kalista, krajský radní
Už z názvu „národní park” vyplývá, že by neměl být řízen jen omezenou skupinou lidí, ale měly by v jeho vedení být zastoupeny všechny složky veřejnosti tak, aby i obce a kraje mohly do rozhodování zasahovat. Toho jsme za čtyři roky jednání s parkem nedosáhli. Snažil se o to i Jihočeský kraj a také neuspěl. Příkladem je marná snaha o dohodu o prostupnosti hraničního přechodu Modrý sloup. Proto je třeba udělat změnu František NyklesSvaz obcí NP Šumava
Zákon neřeší to nejdůležitější, a to jsou minimální pravomoci obcí sídlících v národním parku. Obce se dnes do řízení života na Šumavě nemohou zapojit. Jejich zástupci sice jsou v radě národního parku, ale tam mají jen konzultační a iniciativní úlohu, takže fakticky nejsou ani poradním orgánem vedení parku.
Návrh zákona k tomuto cíli má pouze nakročeno tím, že část z jednadvaceti členů vedení by navrhovaly obce.