logo Silvarium tisk
5.8.2009

Události v regionech - Ostrava 18:00

Drahomíra RAČÁKOVÁ, moderátorka

Stovky kamionů uprostřed chráněné krajinné oblasti. Tak teď vypadají Beskydy. Kvůli poškozenému mostu v Čadci je veškerá kamionová doprava na Třinec odkloněna přes moravskoslezské hory. Ze dne na den tak v turistických obcích narostl počet kamionů až stonásobně. Nespokojení jsou obyvatelé, turisté, ředitelství silnic a dálnic i pracovníci CHKO. Se vzniklou situací ale nic nezmůžou.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Horní Bečva, klidná vesnice v podhůří Beskyd. Ne však tohle léto.

Oldřich ONDRYÁŠ, starosta Horní Bečvy /nezávislý/

Situace je taková, že spousta kamionů zejména, což nakonec vidíte znovu, opravdu k nárůstu tu došlo, odhadujeme minimálně o takových 50, 60 %.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Kvůli poškozenému mostu v Čadci na Slovensku a vzniklé uzavírce dlouhé pouhých 240 metrů musí kamiony zvolit jinou cestu a z Polska a do Polska se tak dostanou oficiální objížďkou dlouhou 130 kilometrů a ta vede podhůřím Beskyd.

obyvatelka Horní Bečvy

Určitě, když je to přes rekreační oblast, tak to není fér.

obyvatelka Horní Bečvy

Hrozné. Proto se nedá ani spát v noci, jak to jezdí přes to.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Minulý týden byla situace v Horní Bečvě o něco lepší, ovšem na úkor obcí na druhé straně hor, kudy si chtěly kamiony cestu zkrátit. A navíc přes zákaz. Na cestu, která se opravuje, totiž mohou vjet pouze kamiony do 12 tun. Navíc vede přímo kolem přehrady Šance, která je zásobárnou pitné vody pro část Moravskoslezského kraje.

Eva TOŘOVÁ, starostka Starých Hamrů /ČSSD/

Jezdily tady i teda cisterny, nevěděli jsme, co se v nich vozí nebo jestli tam je nebezpečný náklad, nebo není.

Lubomír HÝBL, ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ostrava

Víceméně bude záležet na policii, jestli teda bude pokutovat řidiče, kteří tam nemají co dělat.

obyvatel Ostravice

Nejvíce tím trpí ti šoféři sami, protože ta cesta není naprosto dimenzovaná na takový provoz.

turista

Tiráky by neměly jezdit tudy, kde je přírodní rezervace, že by měly jezdit jinudy prostě.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Jenže jinudy znamená přes Horní Bečvu a Rožnov. Jiné řešení totiž neexistuje. Na návrh Ředitelství silnic a dálnic odklonit kamiony přes Polsko poslala slovenská strana tuto odpověď:

redaktor /citace Ivana Hlavoně, ředitele slovenské správy cest Žilina/

"Současná regulace dopravy umožňuje přechod vozidel mimo kamionovou tranzitní dopravu. Doporučuji osobní jednání."

Lubomír HÝBL, ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ostrava

Jinak jako veškeré silnice jsou veřejné, takže když si řidič teda vybere nějakou trasu, kde není zákaz, takže může ji použít.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Obce ale nejvíce zaskočilo to, že je o situaci nikdo dopředu neinformoval. Kamiony se tak pod okny objevily doslova ze dne na den.

František ŠULGAN, CHKO Beskydy

Takovéto nárazovky, ano, které řeší tu situaci třeba na 3 měsíce, na to se vás nikdo neptá a zkrátka najednou jen zůstanete s otevřenou pusou, co se to vlastně děje.

Martina TLACHOVÁ, redaktorka

Kamiony budou jezdit přes beskydské obce až do konce září, naruší tedy hlavní turistickou sezónu. Martina Tlachová, Česká televize, Beskydy.


Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Měl by stát přispívat na ekosystémové funkce lesů?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě