Odborná porota vybrala vítěze třetího ročníku soutěže Město stromů, kterou vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s městem Strakonice. Vítězné město obdrží prémii 250 tisíc korun na osvětovou kampaň a převezme putovní žezlo. Jeho cesta bude letos opravdu dlouhá - titul se z Tachova přesune až do Krnova.
Hlavním partnerem soutěže je společnost Tetra Pak. Program Strom života podporuje čtvrtým rokem společnost Skanska, která na něj letos věnuje 6,2 milionu korun.
„Zájem o soutěž rok od roku stoupá.
Letos se o titul Město stromů ucházelo šest obcí. Každá z nich přitom měla připravenou skutečně kvalitní a promyšlenou kampaň. Úkol poroty proto nebyl lehký, ” řekla Mirka Drobílková z Nadace Partnerství. Nakonec zvítězila originalita Krnovských. Od října se tak mohou v Krnově těšit na celou řadu soutěží, výstav a společenských akcí s tematikou stromů. Průvodcem, především těm nejmenším, se stane „Stromovníček krnovský” - maskot celoroční osvětové kampaně, která bude zaměřená na ochranu zeleně a zdůrazňování významu stromů pro životní prostředí.
Hlavní poselství krnovské kampaně zní: „Zasadíme stromy a spolu s nimi zapustíme kořeny.” Právě myšlenka propojit problematiku zeleně a stromů s vytvářením vztahu místních obyvatel ke svému městu porotu silně zaujala. „Většina vzrostlých stromů v našem městě byla vysazena lidmi, kteří museli po roce 1945 odejít a péče o ně tak přešla na nově příchozí. Ti hledali svůj vztah k městu dlouho a těžce. Věříme, že získání prestižního titulu a celoroční kampaň posílí hrdost občanů na jejich město,” uvedla Jana Vágnerová z odboru životního prostředí v Krnově.
Soutěž Město stromů získala v tomto roce nového generálního partnera -díky zapojení společnosti Tetra Pak byla navýšena prémie pro vítěze na 250 tisíc korun. „Za každý strom využitý k výrobě kartonových obalů Tetrapak vysazujeme deset nových sazenic. Soutěž Město stromů tedy úzce souvisí s našimi aktivitami jinde ve světě, a proto jsme se rozhodli tento projekt ve spolupráci s Nadací Partnerství podpořit. Věříme, že tak přispějeme k vytváření lepšího životního prostředí v českých městech,” doplňuje Hana Zmítková z Tetra Paku.