logo Silvarium tisk
Helena Stinglová

Státní podnik Lesy České republiky by měl letos na výdajích na svou propagaci a sponzoring ušetřit zhruba 20 milionů korun, tedy asi pětinu z původně chystaných zhruba 110 milionů korun. Úspor chce revizí reklamních smluv dosáhnout ministr zemědělství Ivan Fuksa (ODS).

 

Omezení se nedotkne jen peněz na sportovní akce. Uvedla to dnešní  Mladá fronta Dnes . Společnosti Lesy ČR patří polovina lesů v zemi.

 

Šetření se dotkne například zpěváka lidových písní Jožky Šmukaře, který by měl za propagaci podniku dostat místo původně nasmlouvaných 3,15 milionu korun o jeden milion méně. Šmukař měl podnik propagovat ve svých dvou vánočních pořadech pro Českou televizi a na svém cédéčku. "Těch aktivit je daleko víc," zdůraznil Šmukař pro server Lidovky.cz. Jaké další aktivity pro Lesy ČR bude podnikat ale odmítl prozradit.         Reklamní prostor v České televizi si objednal Šmukař sám. "Pan Šmukař se s Českou televizí dohodl na natočení dvou pořadů. Podle toho si objednal oficiálním způsobem reklamní prostor," informoval server Lidovky.cz mluvčí České televize Ladislav Šticha.

 

Proč tolik propagace, když do lesa chodí lidé zdarma?  Zůstává otázkou, proč vlastně státní podnik utrácí tolik peněz za reklamu, když si od něj lidé ani nemohou nic koupit a do lesa se chodí zdarma.    "S Lesy ČR jsme se dohodli, že další smlouvy, které ještě plánovaly uzavřít, uzavírat nebudou. Zároveň dostaly zadání, aby se pokusily ukončit smlouvy nebo snížit částky u již uzavřených smluv," řekla mluvčí ministra zemědělství Tereza Dvořáčková. Státní podnik minulý týden uvedl, že už schválenou částku na marketing a reklamu ve výši 96 milionů korun zredukoval o deset procent a ušetří tak 9,6 milionu.     Společnost slibuje, že ušetří ještě více. "Budeme jednat se stávajícími smluvními partnery o přehodnocení sjednaných částek, a předpokládáme proto další úspory nad plánovaných deset procent," dodal mluvčí podniku Zbyněk Boublík.

 

Smlouvy s Černoškem zůstanou

 

Zatím je jisté to, že se nebude sahat na smlouvy podporující velké sportovní akce, které z významné části shodou okolností pořádají firmy sportovního magnáta Miroslava Černoška Česká sportovní či TK Plus. S jeho společnostmi Lesy ČR letos podepsaly dvě reklamní smlouvy, a to na propagaci při Mistrovství světa v basketbale a při Mistrovství ČR v orientačním běhu. Celkem jde o zhruba 14 milionů korun. Další řádově miliony pak Lesy ČR dávají formou sponzoringu na soutěž atletů Zlatá tretra.

 

Podle Dvořáčkové je běžné, že se na akcích podobného významu a rozsahu prezentují velké a silné státní či polostátní firmy. "Spojení elitních sportovních akcí a velkých firem k sobě patří," řekla.

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Měl by stát přispívat na ekosystémové funkce lesů?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě