logo Silvarium tisk

Správa šumavského národního parku uzavře od 18. října pro veškerý provoz dřevěný hradlový most s parkovištěm u Modravy. Most je totiž v havarijním stavu a čeká ho kompletní oprava, která by měla být hotova do konce června 2022. Vchynicko-tetovský kanál ale zůstane pro turisty po celou dobu uzavření a rekonstrukce mostu přístupný alternativními trasami, oznámil dnes ČTK mluvčí parku Jan Dvořák.

Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu je v natolik špatném stavu, že je nutná celková oprava, fakticky stavba celého mostu. „V rámci rekonstrukce budou veškeré stávající dřevěné konstrukce odstraněny a nahrazeny novými. Kombinovat se bude smrk a modřín. Vzhled mostu bude naprosto identický, jako dosud,“ řekl Dvořák. Současný most přes řeku Vydru, otevřený v roce 2000, je věrnou replikou bývalého historického mostu z počátku 19. století. Správci parku by chtěli, aby most po opravě vydržel déle než 20 let.

Na cestu k Vchynicko-tetovskému kanálu mohou pěší turisté využít trasu z parkoviště Rokyta směrem k hradlovému mostu. Odsud se pak mohou vrátit zpět, nebo jít po naučné stezce až do Modravy. „Tato trasa je ryze přírodního charakteru, a tak není vhodná pro vozíčkáře a turisty s kočárky. Nutností je dobrá obuv. Buďte zde, prosím, opatrní,“ řekl Dvořák.

Případně bude možno projít nově značenou náhradní trasou od hradlového mostu k červené turistické trase a po ní se vrátit na Rokytu, nebo pokračovat na Modravu. Červená turistická trasa Modrava – Rokyta je pouze pro pěší turisty. Cyklisté mohou po trase plavebního kanálu projíždět také, je to značená cyklotrasa,. Pokud se ale budou chtít z Rokyty dostat na Modravu, musejí využít silnici třetí třídy, případně volit delší ale atraktivnější trasu přes Tříjezerní slať na Modravu, dodal mluvčí.

Oprava mostu měla podle původních plánů začít už v červenci. „Bohužel současná situace na trhu se stavebním materiálem nedovolila provést rekonstrukci v plánovaném termínu a stav mostu už nedovoluje jej nadále využívat,“ uvedl Dvořák. Na stav mostu pravidelně dohlíží statik. Přes léto povolil jeho další používání s omezeními pro pěší turisty i cyklisty. Na mostě se nesmí zdržovat větší množství lidí, není možné se opírat o zábradlí a po mostní konstrukci se nesmí jet na kole. Cyklista může kolo přes most pouze převést.

ČTK

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Jak hodnotíte rozhodnutí státu zdvojnásobit odvody LČR na sedm miliard korun?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě