Státní Lesy České republiky chtěly letos utratit za svou propagaci a reklamu přes sto milionů korun. Tři z nich měl dostat třeba zpěvák lidových písní Jožka Šmukař. Za to, že bude propagovat Lesy ČR ve svých dvou vánočních pořadech v České televizi a na svém cédéčku.
Na odměnu 3,15 milionu korun bude Šmukař muset zapomenout, dostane nakonec o milion méně. Státní lesy letos totiž dostaly nařízeno, ať omezí velkorysé sumy, které utrácejí za svou propagaci. Podobně jako u Šmukaře se budou krátit i další reklamní výdaje. Sto deset milionů korun na reklamu, které si Lesy ČR naplánovaly, zarazilo nového ministra zemědělství Ivana Fuksu. Nařídil proto, ať firma seškrtá reklamní výdaje nejméně o dvacet milionů.
„S Lesy ČR jsme se dohodli, že další smlouvy, které ještě plánovaly uzavřít, uzavírat nebudou. Zároveň dostaly zadání, aby se pokusily ukončit smlouvy nebo snížit částky u již uzavřených smluv,” řekla mluvčí ministra zemědělství Tereza Dvořáčková. „Smlouvu s Jožkou Šmukařem nepokládáme za nejlépe zvolený způsob reklamy,” dodala.
Podle Lesů ČR naopak reklama u cimbalisty dobře oslovuje lidi mimo oblast velkých měst. „Určitě se nějak dohodneme. Uděláme to, aby to vyhovovalo všem,” reaguje na chystané snížení odměny zpěvák Šmukař.
Otázkou zůstává, proč vlastně státní podnik utrácí tolik peněz za reklamu, když si od něj lidé ani nemohou nic koupit a do lesa se chodí zdarma.
„Podpora sportu a sportovních událostí důležitého významu patří nejen v České republice, ale i v jiných zemích mezi jedny z hlavních oblastí, ve kterých se firmy prezentují,” vysvětluje výdaje mluvčí Zdeněk Boublík. Lesy letos sponzorují například světový ženský šampionát v basketbalu či české mistrovství v orientačním běhu, celkem za 14 milionů korun. Jde o akce, které shodou okolností z významné části pořádají firmy sportovního magnáta Miroslava Černoška Česká sportovní či TK Plus. Právě podpora velkých sportovních akcí však v příštím roce už skončí.